راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟ افتتاح و راه اندازی رستوران( فست فود، غذای سریع ) یک رویای کارآفرینی محبوب است، اما واقعیت از یک رویا دورتر است. کسب و کار رستورانی می تواند خیلی سخت باشد . باید این اصل را در نظر بگیرید که  وقتی اراده ی کاری را دارید، راه انجام آن هم پیدا میکنید. درحالیکه چشم انداز و ابتکار عمل برای شروع هرنوع آرزویی لازم است، تبدیل آن آرزو به موفقیت نیازمند تحقیق، برنامه ریزی و سرمایه است ( نه همیشه به آن اندازه سرمایه ای که شما فکر می کنید )، تیزبینی و پشتکار لازم است. در مقالات قبلی برای شما مراحل راه اندازی فست فود سیار و بیرون بر را بطور کامل شرح دادیم . در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا افرادی را که با سرمایه اندک خود تصمیم به راه اندازی فست فود کوچک گرفته اند راهنمایی کنیم و مراحل راه اندازی فست فود کوچک را برای آنها شرح دهیم. پس برای تحقق رویاهایتان خواندن این مطلب را از دست ندهید.

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

چرا فست فود کوچک راه اندازی کنیم؟

شما ممکن است آرزوی یک فست فود بزرگ، آشپزخانه ی خوب در مرکز شهر را داشته باشید، ولی از کوچک شروع کردن اولین گام برای مالکان فست فود خواهد بود. نه تنها که اینگونه با اصول اولیه ای که برای این کسب و کار لازم است، آشنا میشوید، بلکه سرمایه کمتری هم لازم است و ریسکش هم کمتر است.

مغازه های کوچک فست فود می تواند با حداقل هزینه غذاهای خوش طعم ارائه بدهد چون سربار آن کمتر است. به جای راه اندازی و افتتاح فست فود می توانید به خرید حق امتیاز فکر کنید و نمایندگی بگیرید، این گزینه ارزش فکر کردن را دارد، مخصوصا برای موسسان فست فود که هنوز آمادگی کامل برای ورود به کسب و کار مواد غذایی را ندارند.

قبل از راه اندازی فست فود آموزش ببینید

خیلی از فست فودها بدون در نظر گرفتن اصول اولیه و پایه شروع به کار می کنند، که چندی بعد مشکلاتی را در اداره مکان مورد نظر پیش می آورد. این مشکلات باعث کاهش بازدهی فست فود شما می گردد. بنابراین برای موفقیت در یک پروژه ، هر چند که آن پروژه کوچک باشد. اما مشاوره و آموزش جز رکن اصلی آن می باشد. آشنایی و اجرای اصول حرفه ای کار در بازدهی و سود به شما سرمایه گزاران عزیز کمک فراوانی خواهد کرد.

انتخاب محل مناسب، تهیه و تدوین استراتژیک، برنامه ریزی و سیاست های داخلی، پلان آشپزخانه و تهیه دستگاه های مورد نیاز به همراه نقشه چیدمان تجهیزات آشپزخانه یکی از سوالات پراهمیتی که سرمایه گزاران در بخش راه اندازی فست فود کوچک، با آن روبرو هستند.

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

هزینه راه اندازی فست فود کوچک چقدر است؟

برای راه اندازی فست فود کوچک و برآورد هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که متراژ مغازه یکی از آنها می باشد. چون نقشه چیدمان تجهیزات فست فود طبق متراژ آن صورت می گیرد و مساله بعدی نیز به آن برمی گردد. بعضی از سرمایه گزاران تمایل دارند تمام وسایل با کیفیت بالا و تا جایی که امکان دارد مارک خارجی آن تهیه گردد. بعضی ها نسبت به سرمایه ای که دارند تمایل به تجهیزات فست فود با قیمت مناسب دارند، البته در زمان کار خیلی از مسائل که بدون برنامه و مشاوره قبلی باشد باعث بروز مشکلاتی می شود.

بعضی از رستوران ها و فست فودها بجای وسایل آشپزخانه گران قیمت از پرسنل با تجربه استفاده می نمایند. این کار هم در زمانی که مشتریان افزایش می یابند باعث مشکلاتی می شود و قطعاً نمیتوان روی آن حساب علمی و حرفه ای باز کرد. وسایل باید طبق برنامه درست و مناسب خریداری شود. یکی از عوامل بازدهی ضعیف فست فودها برنامه ریزی نادرست در راه اندازی یک فست فود اولیه می باشد. بعضی از سرمایه گزاران به خاطر اینکه هزینه کمتری در زمان راه اندازی داشته باشند. بدون مشاوره دقیق ، لوازم آشپزخانه و ماشین آلاتی خریداری می کنند که بعد از مدتی مجبور به تعویض آن می گردند که این دوباره کاری باعث ضرر می شود. پس قبل از اقدام به هر کاری در راه اندازی فست مشاوره و مشورت گرفتن با افراد با تجربه و خبره را فراموش نکنید.

مراحل راه اندازی فست فود کوچک

برای راه اندازی فست فود کوچک با هزینه کمتر نیز سرمایه گذار باید مراحای را طی کند تا به محقق شدن آرزوی خود دست یابد این مراحل شامل موارد زیر می باشد:

  • اجاره ملک برای راه اندازی فست فود
  • مراحل نظارتی
  • تاسیسات مورد نیاز آشپزخانه فست فود
  • دکوراسیون فست فود
  • تبلیغات فست فود
  • تجهیزات آشپزخانه فست فود
  • راه اندازی و آموزش پرسنل در فست فود
  • چاپ و بسته بندی غذاها
  • مواد اولیه مورد استفاده در فست فود
راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

نحوه تبلیغات برای راه اندازی فست فود کوچک

این روزها هر فست فود و مرکزی که به نوعی تهیه غذا را انجام می دهد، برای تبلیغات خود بیش از هر چیز به دنبال عکسی با کیفیت می گردد، تا بخش عمده ای از فضای تبلیغاتی خود را به آن اختصاص داده و از همین طریق مشتریانی را به سوی فست فود خود بکشاند، اما شما وقتی در یک عصر جمعه، که گرسنگی هم به سراغتان آمده و به دنبال فضایی آرام بخش برای صرف غذا هستید، به دنبال عکس استیک می روید، و رستورانی را که عکسی با کیفیت تر چاپ کرده است را انتخاب می کنید ؟!

بعید می دانم این چنین عمل کنید، اما اگر چند سال پیش همین سوال از شما پرسیده می شد، جواب کمی تفاوت داشت. چرا که در آن سال ها رستورانی که برای شما استیک های مختلفی سرو می کرد، آنقدر اندک بود که یک عکس استیک و اثبات اینکه آن فست فود در سرو این غذا مهارت دارد برای متقاعد کردن و کشاندن شما به آنجا کافی بود !

تبلیغات هنر است ؟!؟

اما امروز عکس محصول یک مزیت برای فست فودها نیست و از میزان اثربخشی تبلیغاتی که انجام می گیرد، می توان این موضوع را بخوبی درک کرد تبلیغات فضایی برای خلق یک اثر هنری نیست، تبلیغات باید و باید جواب دهد و جواب آن چیزی جز جذب مشتری نمی باشد.

عاملی که مخاطب تبلیغات را به مشتری تبدیل می کند. بیان همان چیزی است که مخاطب به دنبال آن است. فست فودی که در تبلیغات خود با افتخار بیان می کند “پیتزای ایتالیایی با سس فلان ، برای اولین بار در ایران”، کلامی را می گوید که برای خود اهمیت دارد، چرا که برای آن سس زحمت زیادی کشیده و انتظار دارد مخاطب نیز این زحمت را درک و از اینکه پیتزا را با چنین سسی طبخ می کند. خرسند شود، در حالیکه برای مخاطب طعم پیتزا مهم است، حال می خواهد با سس ایکس این طعم را گرفته باشد یا با سس فلان حال می خواهد اولین در ایران باشد، یا آخرین.

گذشتن از فعالیت و یا بخشی که برای صاحب کسب و کار اهمیت زیادی دارد کار آسانی نیست پس برای اثر بخشی تبلیغ راهی جز این نیست، که آنچه مخاطب می خواهد بشنود، بیان گردد.

هوشمندانه تبلیغ کنید !!!

یکی از آسانترین و مفیدترین راه ها برای کشف اینکه مخاطب به دنبال چیست و به چه دلیل یا دلایلی به یک فست فود خاص مراجعه می کند، استفاده از خرد جمعی است، ساده است، کافیست از مشتریان آن فست فود همین سوال پرسیده شود و پاسخ آنها سرنخی خواهد شد، برای ساخت تبلیغاتی اثر بخش ! مدیر رستورانی که مشتریان فراوانی داشت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “علت مراجعه مشتریان به رستوران شما چیست ؟ ” لبخندی سرشار از اطمینان زد و گفت “قارچ ویژه ی طعم دار شده ایست که در همه غذاها میریزیم ” در حالی که وقتی همین سوال از مشتریان پرسیده شد. محیط دنج، موسیقی کلاسیک و صندلی های بزرگ و با فاصله از هم را دلیل اصلی مراجعه خود می دانستند! پس احترام به نظر مشتری و توجه به آن بزرگترین تبلیغ فست فود کوچک شما و عاملی برای جذب مشتری می باشد.

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

راه اندازی فست فود کوچک توجیه اقتصادی دارد؟

نکته مهم در راه اندازی فست فود در مقیاس کوچک

برای شروع کار خود  و راه اندازی فست فود کوچک حتما با یک مشاور و طراح برنماه کسب و کار ملاقات کنید و از آن کمک بگیرید. یک طرح و یا برنامه کسب و کار نباید حتما بیش از حد رسمی باشد، فقط کافی است روند ساخت و بهینه سازی برنامه را نشان بدهد تا کمک کند شما از فرصت های حال حاضر بازار بهره مند گردید و به شما برای مقابل با تهدیدات کمک می کند

البته که نقشه و طرح کسب و کار برای ارتباط با دیگران ضروری است مثل شرکا، سرمایه گذاران، مشتری اگر می خواهید هر کدام از اینها شما را باور کنند، شما باید آن ها را متقاعد کنید که وقتی حرف کسب و کارتان می آید، حساب شده کارمی کنید. می توانید از افراد متخصص برای پیاده سازی طرح کسب و کارتان استفاده نمایید.

هیچ داده ای یافت نشد

ارسال سریع

سریع بدستتان میرسد.

خرید مطمئن

با اطمینان خرید کنید.

پشتیبانی 24/7

همیشه هستیم.

پرداخت سریع

پرداخت شتابی.

محصول اورجینال

لذت خریدی مطمئن.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

WeCreativez WhatsApp Support
در رابطه با قیمت محصولات فست فود شاپ سوالی دارید؟ من میتونم پاسخگوی سوال شما باشم!
👋 سلام من سروش هستم چطور میتونم کمکت کنم؟
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من