نقش مدیریت در موفقیت فست فود

نقش مدیریت در موفقیت فست فود

نقش مدیریت در موفقیت فست فود : با توجه به اینکه تصمیمات مدیریتی درست برای مجموعه شما می تواند بسیار کارساز باشد ، مهمترین جایگاه شغلی در فست فود ، مدیریت است و نمی توان نقش مدیریت در موفقیت فست فود را نادیده گرفت و از آن چشم پوشی کرد به همین دلیل برای استخدام این شغل در فست فودتان دقت کنید . در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به بررسی نقش مدیریت در موفقست فست فود و ویژگی های یک مدیر خوب برای اداره فست فود بپردازیم. با ما همراه باشید تا گام های موثری را برای موفقیت فست خود بردارید.

نقش مدیریت در موفقیت فست فود

نقش مدیریت در موفقیت فست فود

نقش مدیریت در موفقیت فست فود

راه اندازی یک فست فود شاید به ظاهر کار ساده ای به نظر همه ما برسد ولی در واقع پس از شروع به کار یک رستوران مشکلات و سختی های کاری زیادی به وجود خواهد آمد که با توجه به توانایی فردی که مدیریت فست فود را بر عهده دارد به راحتی می تواند از پس این مشکلات براید و شرایط بحرانی را به خوبی اداره و مدیریت کند .اکثر افراد این طور فکر می کنند که مدیریت فست فود شغل پرسود و بی دغدغه ای است و به آسانی می توانند چنین محیطی را اداره کنند ولی توجه داشته باشید که هر کاری پیچیدگی ها و سختی های خودش را دارد.

نکات مهم در موفقیت فست فود

برای موفقیت کسب و کار مثل فست فود و رسیدن به درآمد و سود ایده آل باید مجموعه ای از نکات مشخص و از قبل سنجیده شده رعایت گردد و فاکتورهای های زیادی مد نظر قرار گیرد. یکی از این پارامتر های مهم که در پیشرفت این کسب و کار تاثیرگذار خواهد بود؛ چگونگی رفتار و عملکرد مدیریت فست فود می باشد که در صورت توجه به این موضوع موفقیت آن کار تا حد زیادی تضمین می شود.

همانطور که برای همگی واضح است، یک فست فود از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر یک کار به خصوصی را انجام می دهند و مکمل یکدیگر هستند؛ برای مثال بخش آشپزخانه و طبخ غذا، سالن غذا خوری، بخش مربوط به ثبت سفارش و… بنابراین هر فرد کار مشخص و تعیین شده ای دارد ولی مدیریت این کسب و کار صرفا دارای بخشی مشخص نمی باشد؛ بلکه مدیریت باید کارهای مختلفی را انجام بدهد و تمام بخش ها و وظایف را به نحو احسن مورد ارزیابی و تحت نظر قرار دهد. اگر فردی که مدیر یک فست فود است دارای بینش مدیریتی باشد صد در صد نقش بسزایی در موفقیت و اداره کردن یک فست فود دارد. حالا می خواهیم بدانیم یک مدیر فست خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

نقش مدیریت در موفقیت فست فود

نقش مدیریت در موفقیت فست فود

ویژگی های یک مدیر موفق فست فود کدامند؟

یک مدیر فست فود باید به بسیاری از مهارت های کسب و کار چه سنتی و چه مدرن آشنایی کامل پیدا کند و از جمله مهارت های چون حسابداری ، کار با رایانه و بازار یابی و … را بیاموزد تا بتواند در پیشبرد و افزایش موفقیت فست فود خود کمک دوچندانی کند و باعث سرعت بخشیدن به بخش درآمد شود و سود دهی فست خود را افزایش دهد. در قسمت زیر با برخی از ویژگی های یک مدیر موفق فست فود شما را آشنا می کنیم:

1- تحصیلات مدیریت فست فود

با توجه به اینکه مدیریت فست فود باید بتواند ارتباط صحیحی با مشتریان و تامین کنندگان برقرار کند و از طرفی هم باید مدیریت قوی بر روی پرسنل داشته باشد لزوما باید اطلاعات زیادی در حوزه های مختلف مدیریت ، مالی ، آی تی و… داشته باشد . از اینرو نه حتما به عنوان مدرک دانشگاهی ، بلکه به معنای داشتن سطح سوادی و دانش در حد لیسانس ، باشد .

2- سابقه کار مدیریت فست فود

داشتن سابقه ی کاری ، یکی از مزیت های این شغل محسوب می شود . اگر شما به عنوان مدیر یک فست فود سابقه ی کاری مرتبط داشته باشید قطعا دارای تجارب بسیار مفیدی هستید که در طول کار از آن ها بهره خواهید برد . البته شرکت در دوره های آموزشی به صورت تئوری و عملی نیز به شما کمک زیادی خواهد کرد .

3- مهارت های مورد نیاز مدیر فست فود

یک مدیر باید توانایی ها و مهارت های لازم جهت مدیریت مسائل مختلف را به صورت همزمان داشته باشد . انتظار می رود که یک مدیر دارای مهارت های زیر باشد :

آشنایی با قوانین و فرآیند های اجرایی فست فود

مدیریت هزینه ها

مدیریت بحران

توانایی برنامه ریزی

توانایی برقراری ارتباط خوب با پرسنل

آشنایی با طرز تهیه غذاها

مهارت در کنترل کیفیت غذاها

آشنایی با برنامه های حسابداری

روابط عمومی قوی

ظاهری موجه و آراسته

چگونگی وظایف مدیریت فست فود

کنترل و نظارت بر مجموعه :

یکی از مشخص ترین و بارز ترین و البته مهم ترین وظایف مدیر یک فست فود، ایجاد هماهنگی و کنترل هر یک از این بخش های موجود در آن حرفه می باشد. فردی که مدیریت یک فست فود را بر عهده دارد، باید این توانایی را داشته باشد که چندین گروه را با هم هماهنگ و بر کارشان نظارت کند. همچنین باید از اطلاعات کافی در مورد ماهیت و چیستی این شغل برخوردار باشد تا بتواند ضعف ها را شناسایی نماید و بداند که برای برطرف سازی و تعدیل هر مشکل چه راهکاری مناسب تر خواهد بود.

مشتری مداری :

یک مدیر با تجربه همواره سعی می کند که ضعف ها و مشکلاتی که در فست فود وجود دارد را شناسایی و برای رفع آن راه حل مناسبی پیدا کند. یکی از راه های پی بردن به این ضعف ها نظر خواهی از مشتریان می باشد که باید طبق یک برنامه ریزی مشخص و استراتژی خاص انجام بشود. یک فرد خلاق به دنبال شیوه های جدید نظر خواهی از مشتریان خواهد بود زیرا به خوبی می داند که این کار نه تنها به بالا بردن کیفیت خدمات و برند شدن کسب و کار کمک می کند بلکه از نظر مشتری نشانه ی احترام مدیر فست فود به آنها خواهد بود و حتی می تواند باعث شود که مخاطبان جدید به مشتریانی ثابت و همیشگی تبدیل شوند.

بررسی منو و ایجاد تخفیف های جدید :

مدیریت حرفه ای و با تجربه به خوبی می داند که منوی غذایی و انواع غذاهایی که در فست فود سرو می شوند، پس از مدتی یکنواخت شده و نیازمند تغییر می باشند؛ بنابراین باید بتواند با استفاده از اطلاعاتی که دارد و یا کمک گرفتن از سرآشپز و همچنین توجه به سلایق و علایق مشتریان، منو را به گونه ای تغییر بدهید که مورد توجه و رضایت آنان واقع شود.
همچنین برای جلب توجه بیشتر مخاطبان می توان آفر ها و پیشنهادات ویژه ای را در زمان های به خصوصی به آنان ارائه داد.

فن بیان و رفتار مناسب و داشتن برنامه ویژه کاری :

مدیر فست فود زمانی موفق است که بتواند از مجموعه ای از تکنیک های خاص در کارش استفاده کند. یکی از این تکنیک ها ارتباط مناسب و رفتار حرفه ای با مشتریان می باشد. در کار اداره فست فودت ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که نیازمند به کار بردن استراتژی و یا رفتار و یا هوشمندی خاصی باشد؛ برای مثال ممکن است غذاها به دلایلی در یک روز کیفیت خوبی نداشته و یا زمان ارائه ی غذا و تحویل آن به مشتری طولانی شود و باعث نارضایتی مشتریان بشود. در چنین مواقعی مدیر فست مسئول رسیدگی به این مشکلات ناگهانی و اتفاقی است و در واقع باید با رفتار حرفه ای و راه کار مناسب بتواند مشکل ایجاد شده را برطرف کند.

نکته مهم برای مدیریت فست فود سود دهی بیشتر آن

اگر آمادگی مدیریت ندارید و یا نمی‌خواهید مدت زمان طولانی در فست فود سپری کنید کلا این حرفه را فراموش کنید، چون با موفقیت همراه نیست. مشتریان و کارمندان به حضور پررنگ شما امیدوارند. مشتریان احساس راحتی و دلپذیری بیشتری با حضورتان حس می‌کنند چرا که می‌توانند در مواقع لزوم با مراجعه به بخش مدیریت انتقاد یا پیشنهاد خود را ارائه کنند. یک مدیر موفق رستوران ویژگی‌هایی دارد که همه آن جنبه مدیریتی ندارد، بلکه در همه زمینه‌ها بهتر است رعایت شود.

داشتن اشتیاق و انگیزه برای یک مدیر رستوران بسیار با اهمیت است زیرا سخت کوشی به تنهایی درآمدزا نیست، بلکه ایجاد انگیزه، انرژی مثبت و ایجاد جوی شاد و صمیمی‌ همراه با حمایت از کارمندان موفقیت دائمی‌ را به دنبال خود می‌آورد. همه ما انسان هستیم و درصد خطا وجود دارد، اما ایجاد محیطی شاد در موفقیت کاری نقش بسزایی دارد و این خود نقش مدیریت در موفقیت فست فود را به خوبی روشن می نماید.

هیچ داده ای یافت نشد

ارسال سریع

سریع بدستتان میرسد.

خرید مطمئن

با اطمینان خرید کنید.

پشتیبانی 24/7

همیشه هستیم.

پرداخت سریع

پرداخت شتابی.

محصول اورجینال

لذت خریدی مطمئن.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

WeCreativez WhatsApp Support
در رابطه با قیمت محصولات فست فود شاپ سوالی دارید؟ من میتونم پاسخگوی سوال شما باشم!
👋 سلام من سروش هستم چطور میتونم کمکت کنم؟
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من