نقش دکوراسیون فست فود در فروش بیشتر : بسیاری از افراد با تجربه ای که در حرفه فست فود مشغول به کار می باشند به این نتیجه رسیده اند که نقش دکوراسیون فست فود در فروش بیشتر تاثیر ویژه ای دارد و مشتریان در نگاه اول برای انتخاب رستوران و فست فودی که می خواهنند غذا سرو کنند به دکوراسیون و چیدمان آن توجه می کنند و در صورت چشم نواز بودن و اصولی بودن دکوراسیون وارد رستوران یا فست فود شده و از منو سفارش غذا می دهند. اما سوال دیگری مطرح می باشد که آیا از طریف دکوراسیبون فست فود با تصاویر اشتها برانگیز غذایی و خوراکی می توان مشتری را ترغیب به سفارش غذاهای بیشتری کرد که باعث فروش بیشتر فست فود شد یا خیر؟ اگر می خواهید از نقش دکوراسیون فست فود در فروش بیشتر مطلع شوید و به بررسی بیشتر دکوراسیون اصولی فست فود خود بپردازید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:
تاثیر روانشانسی رفتاری مشتری بر میزان فروش فست فود
برخی از فست فودهای زنجیره ای با استفاده از روانشناسی رفتاری مشتری دکوراسیون شده است. مثلا آنها با پرسش این سوال از مشتریان خود که آیا برخی از ویژگی های طراحی داخلی مانند نصب بنر یا عکس اشتها برانگیز از یک همبرگر می تواند شما را گرسنه همبرگر کند؟ دمشتریان در پاسخ به این سوال اغلب جواب مثبت داده اند زیرا ذهن تونسط دیدن باعث ترشحاتی در بددن می شود که موجب ترغیب مشتریان به سفارش غذاهای بیشتری می شود. زیرا به هنگام گرسنگی افراد هر آنچه را که می بینند هوس می کنند و تمایل به خوردن آن دارند. و بسیاری از فست فودهای زنجیره ای موفق از این روانشناسی رفتاری مشتریان خود در جهت افزایش میزان درآمد خود استفاده کرده اند. یکی از این فست فودهای معتبر و به نام بین المللی مک دونالد می باشد که با نصب پوسترهای تبلیغاتی اشتها برانگیز ساندویچ های خود توانسته اشتیاق مشتریان خود را به ساندویچ های بزرگتر ترغیب کند. وقتی وارداین فست فودهای زنجیره ای می شوید ، مجموعه ای از نشانه های حسی با دقت تنظیم شده و با هم کار می کنند تا هزینه شما را به حداکثر برسانند و ناراحتی شما را به حداقل برسانند. س استفاده از دکوراسیون فست فود برای فروش بیشتر یک راهکار زیرکانه و درستی می باشد که امتحان خود را پس داده است و باعث موفقیت بیشتر فست فودها شده است. از نقش دکوراسیون فست فود در فروش بیشتر غافل نشوید در ادامه به بیان نکات مهمی در همین مورد می پردازیم.
نقش دکوراسیون فست فود در فروش بیشتر
دکوراسیون فست فود می تواند بر مشتریان شما تأثیر بگذارد آیا تا به حال فکر کرده اید که دکوراسیون فقط ابزار ساده ای برای آراستن فست فود شما نیست ، بلکه در واقع ابزاری برای تأثیرگذاری بر مشتری شماست؟ دکوراسیون فست فود که به درستی انتخاب شده است می تواند به شما کمک کند مشتری بیشتری را به سمت تجارت خود جذب کنید ، اشتهای او را تحت تأثیر قرار داده و در نتیجه سود خود را افزایش دهید.
چیدمان فست فود
دکوراسیون و چیدمان فست فود همه چیز با معماری و طراحی مناسب شروع می شود. نحوه طراحی فضای داخلی و قرار دادن همه عناصر در ایجاد فضای فست فود نقش اساسی دارد. هنگام برنامه ریزی نقشه طبقهفست فود ، جادار بودن را در نظر بگیرید. فست فود شما در ساعات شلوغی نباید دچار شلوغ کاری شود و هر شخص نیاز دارد که آزادانه در رستوران قدم بزند بدون اینکه با مشتری های دیگر یا مبلمان برخورد کند. همچنین ، مهم است که سرورها و مشتریان شما همیشه بتوانند یکدیگر را ببینند. بپذیرید که در صورت عدم امکان تماس با سرور بدون ترک محل نشستن ، هیچ شخصی احساس راحتی نخواهد کرد.
انتخاب تزئینات مناسب برای تم طراحی فست فود
تزئینات مناسب برای تم طراحی فود حیاتی است. آنها به ایجاد جو کمک می کنند ، که به منحصر به فرد شدن فست فود کمک می کند. بدون شک انتخاب تزیینات به سبک و مضمون فست فود شما بستگی دارد. کلیه لوازم جانبی باید با دقت برنامه ریزی شده باشد ، از جمله تزئینات دیواری ، قطعات مرکزی ، ظروف نقره و ظروف ، دستمال و غیره
اگر ما در مورد تزییناتی که بیشتر استفاده می شود صحبت می کنیم ، انواع مختلف عکس ها ، عکس ها و پوسترها است. چاپ های هنری نیز ایده خوبی است. از تصاویر مناظر و مناظر شهری می توان برای انواع فست فود ها استفاده کرد. همزمان ، در حالی که از گل ها اغلب برای قطعات مرکزی استفاده می شود ، اگر مکان شما به یک موضوع خاص اختصاص دارد از آنها استفاده نکنید. قوانینی را که برای فست فود خود تعیین کرده اید کاملاً رعایت کنید.
نصب پوسترهای اشتها برانگیز در فست فود
اولین چیزی که مشتریان هنگام ورود به فست فود می بینند ، عکس های خوش منظره از پیشنهادات جدید منوی فست فود شما یا غذاهای فست فود شما است. برخی از مشتریان حتی به منو هم نیم نگاهی نمی اندازند و با اشاره با تصاویر نصب شده بر روی دیوارها منوی غذایی خود را سفارش می دهند. سفارش غذاهایی که پوستر آنها نصب شده است درد روانی مشتریان را کاهش می دهند زیرا به زودی می خواهند همان تصویر خوشمزه را در واقعیت میل کنند. این روشی برای کاهش درد ذهنی روانشناختی ناشی از صرف پول است.
در نمایشگرهای دیجیتال منو در رستوران ها ، مک دونالد با استفاده از انیمیشن ظریف توجه مشتری را به سمت گزینه های کم ارزش وعده های غذایی سوق می دهد و آنها را به سمت گزینه های گران قیمت سوق می دهد.
رابطه ما با فست فود پیچیده است. خوشایند است زیرا طعم خوبی دارد ، اما در عین حال ، مغز ما می داند که این بهترین انتخاب غذایی نیست. این ناراحتی روانی را ایجاد می کند که به عنوان ناهماهنگی شناختی شناخته می شود. “اینجاست که اعتقادات ما (این برای من بد است) با رفتار ما در تضاد است (من هنوز قصد خرید آن را دارم)”
برای کمک به ما در این زمینه احساس بهتری داشته باشیم ، آنها عکسی از سالاد یا آب بطری شده را بر روی صفحه نمایش منو نشان می دهند ، که ، مطالعات نشان می دهد ، مشتریان درک می کنند که کل منو سالم تر است. این به نوبه خود باعث می شود که در مورد چشم پوشی از آن برش های سیب زمینی سرخ کرده احساس گناه کمتری داشته باشیم.
این می تواند ما را وادار به لذت بیشتر کند. یک مطالعه توسط آزمایشگاه غذا و مارک دانشگاه کرنل نشان داد که وقتی مصرف کنندگان معتقدند غذای اصلی یک منو سالم است ، در نهایت نوشیدنی های با کالری بالاتر ، دسرها و غذاهای فرعی را انتخاب می کنند.
در دکوراسیون فست فود خود از “معماری انتخابی” خوب استفاده کنید
“معماری انتخاب” به طراحی محیط هایی گفته می شود که مشتریان حق انتخاب فضای دکوراسیون شده را دارد. شاید برای شما هم پیش آمدهباشد که وارد رستوران یا فست فودی شده اید که دارای چند دیزاین متفاوت بوده. و هر دفعه دوست داشتید یکی از این فضاهاها را انتخاب کنید. این روش خود باعث جذب مشتری در دفعات بعدی می شود. این فضاها را می توانید به سبک های سنتی و کلاسیک و مدرن و امروزی با رنگ بندی ها و چیدمان مبلمان مناسب هر سبک طراحی کنید. البته این روش نیاز به فضای بیشتری دارد که در فست فودهای کوچک نمی توان به راحتیی اجرا کرد اما با کمک گرفتن از دیزاینرها به راحتیمی توانید چند فضای متفاوت را حتی در فست فود کوچک خود برای جلب مشتری و فروش بیشتر فست فود خود خلق کنید. این یک روش ساده اما موثر برای جلب توجه بیشتر مشتریان به فست فود شما و فروش بیشتر شما می باشد.
ایجاد دکوراسیون عکس پسند
همچنین ، یک ایده عالی ایجاد دکوراسیون عکس پسند است. جزئیات و لوازم جانبی جالب ممکن است مهمانان شما را تحریک کند تا در فست فود شما عکس بگیرند و آنها را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند ، این ابزار بسیار قدرتمند بازاریابی در جذب مشتری جدید است.
ایجاد روشنایی دلپذیر
برای ایجاد فضایی دلپذیر ، نورپردازی باید متناسب با موضوع شما باشد. نور زیاد روشن باعث می شود مهمانان شما احساس ناراحتی نکنند و آنها را وادار به سریع غذا خوردن و از بین رفتن کنند. بهترین گزینه نور کم محیط است که باعث ایجاد روحیه آرامش بخشی می شود و به مشتریان شما کمک می کند احساس کنند در خانه هستند.
علاوه بر نور محیط ، شما در استفاده از چراغ ها برای کارهای خاص مانند برجسته سازی مسیرها یا میله ها آزاد هستید. همچنین ، از چراغ ها می توان برای اهداف تزئینی استفاده کرد. به عنوان مثال ، ممکن است در قالب فست فود شما طراحی شوند.
استفاده از رنگ های مناسب
اغلب ناخودآگاه دکوراسیون فست فود بر اساس رنگ ها بر روی مردم تأثیر می گذارند . در حالی که رنگ های دکوراسیون فست فود خود را انتخاب می کنید ، باید مواردی را انتخاب کنید که باعث جذب مشتری شده و احساس راحتی در آنها ایجاد شود. هر رنگ تأثیر خود را دارد و حال و هوای خاصی را تنظیم می کند. برای مثال:
- قرمز ، زرد و نارنجی محرک های قوی در نظر گرفته می شوند که اشتها را افزایش می دهند. بسیاری از فست فود ها از این رنگ ها در تزئینات خود استفاده می کنند زیرا سایه های روشن این رنگها مشتری را به خوردن سریع و ترک سریع تحریک می کند. در عین حال سایه های گرم تر از استقبال بیشتری برخوردار هستند و باعث می شوند مردم وقت بیشتری را در یک فست فود بگذرانند.
- رنگ های آبی و بنفش اشتها را سرکوب می کنند. آنها مشتری ها را آرام می کنند و باعث می شوند سفارش کمتری داشته باشند. با این حال ، اگر هدف شما ایجاد یک فضای آرامش بخش در فست فود شما است ، جایی که مشتریان می خواهند طولانی شوند ، می توان از رنگ های آبی و بنفش استفاده کرد. این رنگ ها برای قهوه خانه ها و کافه هایی که بیشتر برای استراحت می باشد عالی است.
- رنگ سبز همیشه با طبیعت همراه است و بنابراین ، به فضای آرامش بخشی کمک می کند و باعث می شود مردم وقت زیادی را در یک فست فود بگذرانند. رنگ سبز همچنین افراد را به خوردن غذایی سالم و متعادل ترغیب می کند. به همین دلیل ، مناسب ترین فست فود برای سلامتی است.
- قهوه ای توصیه می شود که به کم ترین میزان استفاده شود. اگر بیش از حد از رنگ قهوه ای استفاده کنید ، ممکن است یک فست فود بیش از حد عبوس به نظر برسد.
- سفید ، بژ و خاکستری روشن از رنگ های خنثی به حساب می آیند. با این حال ، توصیه نمی شود که از آنها به تنهایی استفاده کنید زیرا این رنگ ها ممکن است به عنوان سرکوب کننده رژیم غذایی عمل کنند. بهتر است آنها را با رنگ های دیگر ترکیب کنید.
انتخاب صندلی های مناسب و راحت
انتخاب صندلی های مناسب و راحت برای فست خود در دکوراسیون فست شما اهمیت ویژه ای دارد همچنین می توانند بر روحیه و تجربه مشتری شما تأثیر بگذارند. اگر یک فست فود دارید و هدف شما این است که سریع به مشتریان خود غذا دهید ، باید صندلی های راحتی داشته باشید. اما آنقدر راحت نیست که اگر می خواهید مشتریان بیشتری را در خود جای دهید ، بازدیدکنندگان شما را ترغیب می کند که وقت زیادی را در فست خود بگذرانند.
اما اگر می خواهید بیشتر نوشیدنی و پیش غذا بفروشید ، صندلی های راحتی و مبل ها فضای مساعدی را ایجاد می کنند و مشتریان را وادار می کنند زمان بیشتری را در فست فود شما بگذرانند و مقداری غذا یا نوشیدنی بیشتر سفارش دهند.
البته ممکن است برای افرادی که با چگونگی استفاده از روانشناسی رفتاری مشتریان آشنا نیستند استفاده از این نوع روش وحشتناک به نظر برسد ، اما با استفاده از نظر سنجی مشتریان خود و مشاوره با افراد با تجربه در این حرفه و روانشناسان کاری می توانید به صحت این روش برسند. بسیاری از افراد هستند که با دیدن پوسترهای تبلیغاتی نصب شده در فست فود که برای دکوراسیون بر روی دیوارها قرار گرفته اند تعداد سفارش های خود را بیشتر کرده زیرا در هنگام دیدن آن تصاویر میل به غذا خوردنشان بیشتر می شود و همین امر باعث فروش بیشتر فست فود شما می شود.
چگونه در دوران کرونا فروش بیشتری داشته باشید
حفظ فروش رستوران در میان رقابت شدید و تغییر سریع روند می تواند یک چالش باشد. رمز موفقیت ، یافتن تعادل بین به دست آوردن مشتریان جدید در مقابل حفظ مشتریان موجود است. با هر هدف جدید ، می توانید با ایجاد یک برنامه و تقسیم آن به مراحل عملی ، به بهترین وجه به آن نزدیک شوید. برای کمک به شما در رسیدن به هدف افزایش فروش فست فود ، شش ایده بهبود فروش فست فود را که می توانید امتحان کنید شناسایی کرده ایم و برای شما در قسمت زیر بیان می کنیم:
خدمات خود را متنوع کنید
خدمات تحویل به طور مداوم در حال افزایش است و برای حفظ فروش شما در آب و هوای فعلی ضروری است. محدودیت در فست فودها به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث محدود کردن خدمات صرف غذا در بسیاری از ایالت ها شده است. با تنوع بخشیدن به خدمات خود به منظوربالا بردن سطح فروش ، تحویل فوری غذا و تحویل در اطراف ، می توانید به فروش و افزایش شرایط بحرانی کمک کنید. اگر هنوز برای ارائه این خدمات برنامه ریزی نکرده اید ، در اینجا چند نکته را برای شما یادآوری می کنیم که در این زمینه می تواند راهگشای شما باشد.
1. منوی برداشت و تحویل را ایجاد کنید.
فقط یک منوی جداگانه برای بارگیری و تحویل ایجاد کنید و آن را به نسخه ساده منوی غذای خود تبدیل کنید. وسایلی را برای حویل فوری غذا انتخاب کنید که حمل و نقل با آنها آسان باشد و بتواند سریع تر غذا را برساند مانند موتورهای سالم. از موارد ظریف که ممکن است هنگام حمل و نقل از بین بروند یا ذوب شوند ، خودداری کنید.
2. می توانید فست فود خود را تبدیل به یک فست فود سیار کنید.
با توجه به این ایم و اپیدمی بیماری کرونا می توانید ماشین خود یا ماشینی مانند وانت کابین دار و ون را اجاره کنید و با رنگ آمیزی فست خود را تبدیل به یک فست سیار کنید تا بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید و از بحران های مالی ناشی از این بیماری جلوگیری کنید.
3. خدمات تحویل را پیاده سازی کنید.
اگر به فکر راه اندازی سرویس های تحویل فست فود خود بوده اید ، اکنون زمان مناسب است. وقتی مشتری های شما نمی توانند به شما مراجعه کنند ، می توانید با آوردن خدمات خود به خانه هایشان همچنان مشتریان خود را حفظ کنید و خللی به کسب و کارتان وارد نشود.
نکته مهم در خرید لوازم فست فود و دکوراسیون فست فود
در آخر باید بگوییم با مطالبی که برای شما بیان کردیم بنابراین ، اکنون شما کمی بهتر می دانید که چگونه دکوراسیون فست شما می تواند بر مشتریان شما تأثیر بگذارد و از نقش دکوراسیون فست فود در فروش بیشتر آگاهی بیشتری پیدا کردید. اگرچه غذا و خدمات مهمترین عناصر تجاری فست فود هستند ، اما دکوراسیون فست فود را باید به همان اندازه اهمیت داد. علاوه بر این ، دکور مناسب انتخاب شده می تواند سود شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.