نقش پرسنل در راه اندازی فست فود

نقش پرسنل در راه اندازی فست فود

نقش پرسنل در راه اندازی فست فود : در راه اندازی فست فود و رستوران در رابطه با انتخاب پرسنل باید حساسیت ویژه ای به خرج داد. انتخاب پرسنل با مهارت و آموزش دیده ای که آداب معاشرت و طرز رفتار با مشتریان را بلد باشند بسیار مهم است. از گارسن فست گرفته تا حسابدار و آشپز و سرآشپز و …جزء پرسنل یک فست فود به حساب می آیند که نقش بسیار مهمی را در موفقیت یک فست فود دارند.حرفه فست فودی و رستوران داری کار تیمی می باشد چنانچه هر یک از پرسنل در مواقع حساس نقش خود را ایفا نکند در رضایت میهمانان موفق نخواهند بود. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره نقش پرسنل در راه اندازی فست فود بیشتر صحبت کنیم.

نقش پرسنل در راه اندازی فست فود

نقش پرسنل در راه اندازی فست فود

نقش پرسنل در راه اندازی فست فود چقدر موثر است؟

گارسن می تواند به عنوان نماینده گروه بزرگی از پرسنل و کارکنان فست فود شناخته شود و نحوه رفتارش نمایانگر میزان تجربه و شخصیت دیگر افراد نیز شناخته خواهد شد به همین دلیل است که تأثیر یک گارسن در شهرت نیک و آوازه بلند رستوران یا فست فود انکار ناپذیر است .

به همین دلیل در محیط کار فست فود پرسنل وظیفه دارند در صورت مشاهده هر گونه خلاف یا بی ادبی از همکار خود به دور از هر گونه دشمنی و چاپلوسی موضوع را به مدیریت گزارش کند. نباید فکر کنند با این عمل مورد شماتت همکاران قرار می گیرند بلکه به حفظ آبرو و حیثیت رستوران و بر قراری انضباط در محیط کار خود همت گماشته اند زیرا هر گونه خلافی توسط همکاران شما زحمات دیگر همکاران را خنثی می کند .

دیده می شود که در برخی فست فودها ، گارسن ها و پذیرایی کنندگان با موی بلند و کثیف سرویس به مهمانان میدهند که این اصلا با بهداشت هماهنگی ندارد و لازم است مدیران رستوران و تهیه غذا توجه داشته باشند که از پرسنلی استفاده کنند که رعایت اصول بهداشتی برایشان اهمیت دارد.استفاده از پرسنل مرتب بسیار حائز اهمیت است.

وظایف پرسنل سرو غذا در فست فود

  • گارسن باید بر انواع خوراکی ها و غذاهای موجود در آشپزخانه آگاهی داشته باشد تا بتواند به خواسته مشتریان که با سلیقه های متفاوت مراجعه کرده اند پاسخ مثبت بدهد .
  • در رستوران ها باید کارکنان آموزش لازم را در مورد چیدن دور غذا ، تزئین و برخورد با میهمان را دیده باشند و میزبانان باید آموزش اینکه با هر غذائی چه سسی با چه سرویسی و چه زمانی برای پخت غذاهای مختلف نیاز است را بدانند و آموزش دیده باشند.
  • بسیار اتفاق افتاده که میهمانی غذائی یا سالاد معینی سفارش داده اند ولی از آنجا که نام آن در منو ( Menu ) غذا نوشته نشده یا گارسن از زمان آماده کردن این غذا بی اطلاع بوده با آسانی خواسته مشتری را رد کرده است .در صورتی که این سفارش را می توان دریافت و میهمان را راضی کرد زیرا از همان سالاد یا مواد اولیه آن غذا در آشپزخانه فراهم بوده و تهیه و ارائه آن تنها چند دقیقه وقت می برده است.
  • جلب رضایت مشتریان فست فود کاری بسیار ساده و آسان است ولی آسان تر از آن نیز ایجاد نارضایتی در میان مراجعین می باشد و این هر دو جنبه را گارسن ها می توانند به نحوی خواسته یا نا خواسته بر انگیزند و فست فود و مدیریت آن را با مشکلات پیچیده رو به رو نمایند یا بر موفقیت و شایستگی های دیگر افراد پرسنل در نظر مردم بیافزایند.
نقش پرسنل در راه اندازی فست فود

نقش پرسنل در راه اندازی فست فود

نقش آموزش پرسنل در موفقیت فست فود

  • مهم ترین راه موفقیت فست فود آموزش صحیح و اصولی پرسنل است.به عنوان مثال در قدم اول باید به آن‌ها بیاموزید تنها به انجام وظایف مختص به خودشان بسنده نکنند. برای پذیرایی شایان از مهمانان فست فود همه کارکنان  و پرسنل باید در کنار هم باشند. رسیدگی به درخواست‌های مشتریان از هر نوعی که باشد وظیفه تک تک پرسنل است. مهم نیست مشتریان اکنون چه نوع درخواستی دارند. اگر مسئول مربوط به بخشی در دسترس نیست پرسنل دیگر وظیفه پوشش مسئولیت دیگران را دارند.
  • شیوه برخورد با مشتریان باید به گونه‌ای باشد که گویی مهم‌ترین مشتری فست فود هستند. حتی اگر تمام میزهای فست فود پر باشند باز هم باید با مشتریان خود برخورد شایسته‌ای داشته باشید. ارائه سرویس عالی به مشتریان بدون تردید مهم‌ترین نقطه قوت فست فود شما در رقابت با دیگران است. اما متاسفانه امروزه این دیدگاه به طور کلی فراموش شده است. در حالی که این دیدگاه اولین قدم در آموزش اعضای گروه پرسنل شما است که منجر به نهایت رضایت و خشنودی مشتریان شما و صرف یک وعده غذای دل‌‌پذیر خواهد بود.
  • دسترسی به این هدف تنها در این صورت میسر خواهد بود که تمامی ‌پرسنل فست فود از وظایف یکدیگر مطلع باشند و بتوانند در هر شرایطی مسئولیت‌های یکدیگر را پوشش دهند. پرسنل یک فست فود باید همدیگر را در انجام وظایفشان حمایت کنند و همه مسئولیت‌ها را با هم و در کنار هم انجام دهند. در این صورت تمامی ‌امور آن گونه که باید و مطابق خواست شما انجام خواهد شد حتی اگر اتفاقات غیر منتظره‌ای پیش بیاید.

اهمیت نوع پوشش پرسنل فست فود

یکی از مواردی که می تواند در هنگام مراجعه ی مشتری به یک فست فود توجه وی را جلب نماید، پوشش و لباس پرسنل و گارسون ها می باشد. شاید استفاده از لباس های فرم یکسان برای تمام پرسنل قدیمی و غیر جذاب به نظر برسد اما همچنان از دیدگاه مشتری تدائی کننده ی نظم و هماهنگی خواهد بود. زمانی که مخاطب به یک مجموعه مراجعه می کند، اولین چیزی که نظرش را جلب خواهد کرد، ظاهر آن فست فود یارستوران است و جالب است بدانید که این ظاهر تنها به دکوراسیون فست فود مر بوط نمی شود بلکه می تواند نوع پوشش پرسنل را نیز شامل شود.

تعیین لباس هماهنگ برای پرسنل

 تهیه کردن یک لباس فرم مناسب و یکسان برای نیرو های کار باعث می شود که افراد از لحاظ ظاهری هماهنگی بیشتری داشته باشد و نظم بهتری در کار ایجاد خواهد شد. بر این اساس می توان برای افراد مختلف به تفکیک بخش های فست فود و وظایف آن ها لباسی با رنگ های متفاوت در نظر گرفت.

  • توجه داشته باشید که مشتریان به تمیزی و نوع لباسی که پرسنل استفاده می نمایند، دقت خواهند کرد؛
  • بنابراین این لباس باید به صورت مرتب شسته و اتو زده شود.
  • دقت نمایید که صرفا فقط داشتن یک لباس خوب برای نیروی کار کافی نمی باشد، بلکه شما باید قبل از استخدام پرسنل، قوانین و مقرراتی را تعیین کرده و از آن ها بخواهید که در کارشان این موارد را رعایت کنند؛
  • برای مثال در این مقررات باید مشخص شود نظافت و بهداشت فردی پرسنل به چه صورت باشد و در کارشان چه مواردی را باید رعایت کنند.
  • استفاده از پوشش های مناسب برای نیروی کار رستوران ضروری است، به گونه ای که پوشش خانم ها نسبت به آقایان باید دارای تفاوت هایی باشد.
نقش پرسنل در راه اندازی فست فود

نقش پرسنل در راه اندازی فست فود

نکته مهم درباره پرسنل فست فود و رستوران

اگر پرسنل فست فود در بخش های مختلف بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تاثیر بسزایی در موفقیت آن مجموعه خواهند داشت . در واقع آموزش یکی از ارکان اصلی هر کسب و کاری است . چنانچه به این موضوع توجه کافی نشود مشکلات زیادی هم در مدیریت داخلی فست فود و هم در جذب مشتری و کسب درآمد ایجاد خواهد کرد . در آشپزخانه یک فست فود بخش هایی جهت آماده سازی ، پخت ، نگهداری و شستشو وجود دارد که پرسنل در هر واحد باید به شرح وظایف و نحوه ی انجام آن ها آشنایی کامل داشته باشند . در صورتی که پرسنل تجربه کافی نداشته باشند حتما باید آموزش داده شوند . پس برای راه اندازی فست فود خود در استخدام پرسنل حرفه ای و کاربلد دقت لازم را بخرج دهید زیرا یکی از ارکان مهم موفقیت شما در کسب و کارتان بکارگیری از افراد ماهر و با تجربه می باشد.

هیچ داده ای یافت نشد

ارسال سریع

سریع بدستتان میرسد.

خرید مطمئن

با اطمینان خرید کنید.

پشتیبانی 24/7

همیشه هستیم.

پرداخت سریع

پرداخت شتابی.

محصول اورجینال

لذت خریدی مطمئن.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

WeCreativez WhatsApp Support
در رابطه با قیمت محصولات فست فود شاپ سوالی دارید؟ من میتونم پاسخگوی سوال شما باشم!
👋 سلام من سروش هستم چطور میتونم کمکت کنم؟
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من