مهمترین مهارت مدیریت رستوران

مهمترین مهارت مدیریت رستوران : مدیریت امور مالی رستوران و فست فود یکی از مهم ترین مهارت های برای مدیریت رستوران می باشد. چه تازه کار باشید و چه کهنه کار ، باید به حساب و کتاب نگاه کنید و ببینید کار رستوران چطور پیش می رود . بعضی ها فقط مبلغ حاصل از فروش را می بینند غافل از اینکه ممکن است این مبلغ به اشکال مختلف از بین برود مثلا به صورت کالا به سطل های زباله ریخته شود و یا در اثر عدم رعایت اصول ایمنی سرقت گردد .

با این روش در جریان امور مالی رستوران تان باشید

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

استفاده از اعداد برای تحلیل عملکرد رستوران تان بسیار مهم است. منظورمان این نیست که عقل و شعورتان را کنار بگذارید. شما باید این اعداد و ارقام را مرتبا بررسی کنید و متکی به مغز و تجربه تان باشید . به صورت ماهانه ، هفتگی ، روزانه و حتی شیفت به شیفت در جریان امور مالی رستوران تان باشید . نگذارید حساب از دست تان در برود و حیرت زده شوید بعد از اینکه کار از کار گذشته است .

بررسی کسب و کار روزانه شامل موارد زیر می شود :

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

این بررسی گزارشی است که با ثبت مبالغ فروش ، هزینه های کار ، تعداد مشتریان و هرگونه اطلاعات مالی مرتبط دیگر به صورت روزانه تهیه می شود .

این گزارش ها را کنار هم می گذارید و با مقایسه و جمع آوری آنها سابقه ای از فعالیت خود فراهم می نمایید و مشخص می شود که در طی هفته ها ، ماه ها و سال ها چه کرده اید و چه می کنید . برخی از چیزهایی که بررسی کار روزانه می تواند نشان دهد عبارتند از :

  • ارزیابی کردن چگونگی تاثیر عوامل گوناگون بر کسب و کارتان
  • تایید اینکه آیا میزان کل به مرور زمان در حال افزایش است یا خیر
  • هشدار به شما در مورد آغاز یک مشکل ، اما نه ضرورتا بیان اینکه مشکل چیست
  • به دست آمدن الگوها ، که در طی زمان باید ببینید چه تغییراتی در این الگوها ایجاد می شود و چرا

از صورت حساب درآمد خود غافل نشوید :

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

صورت حساب درآمد می تواند همچنین سود و زیان نامیده شود . این صورت حساب، هزینه ها و فروش شما را خلاصه می کند و به شما سود و زیان ماهانه را می گوید . این گزارش یا صورت حساب ، مشکلات را مشخص نمی کند اما علائمی را بروز می دهد که به شما کمک می کنند تا پی ببرید چه  چیزی باعث درد و رنج شما شده است . دائما چشمتان به گردش وجوه نقد باشد یعنی پولی که وارد می شود(فروش) و پولی که از کار شما خارج می گردد(هزینه) . گزارشی حتی الامکان دقیق در این مورد تهیه کنید . تلاش نمایید تا بر اساس آن حدس بزنید مثلا هفته آینده چطور خواهد بود . تداوم کنترل پول نقد ، وصولی ها و موارد قابل پرداخت مهم است . به رهنمودهای زیر توجه کنید :

  • مزایای تخفیفات از عرضه کنندگان مواد مختلف در ازای پرداخت سریع را در مقایسه با کاربردهای دیگر پول نقد بررسی کنید و ببینید کدام یک مقرون به صرفه تر است .
  • اگر اعداد و مبالغ گردش وجوه نقد به میزانی نیست که می خواهید ، از مقدار موجودی انبار بکاهید. بیهوده پولتان را صرف خرید چیزهایی نکنید که قرار است مدتی طولانی در انبار بمانند .
  • مقداری از مبالغی را که باید برای مهمانی ها و ضيافت های بزرگ هزینه کنید پیشاپیش از برگزار کنندگان آنها دریافت نمایید . ارزیابی و استفاده از بازخورد هم خوب است و هم بد . هرکاری یا ادامه پیدا می کند و یا متوقف می شود .

منابع بازخورد خود را بشناسید !

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

کارکنان ، کارمندان و مشتریان شما منابع بازخورد هستند ، چه مثبت و چه منفی . اما فهمیدن اینکه با اطلاعات به دست آمده چه کنید همیشه آسان نیست . گاهی ، بازخورد بیانگر یک پسند است و نشان دهنده یک مشکل نمی باشد . شما باید به درستی تصمیم بگیرید که چه کنید. البته ، اطلاعات باید دسته بندی شوند و به طور مناسب اتخاذ تصمیم گردد و در حقیقت، اولویت ها مورد توجه قرار گیرند نه چیزهای هوسی و زودگذر .

گاهی مجبورید راه خود را عوض کنید و مطابق میل اکثریت مشتریانتان حرکت نمایید. اگر بخواهید در روش خود پافشاری کنید، به آنها اعلام کرده اید که برای نظراتشان ارزش قائل نیستید . بنابراین ، بر خلاف میلتان ، به آنها اعلام کنید که شیوه تان را تغییر می دهید و واقعا این کار را بکنید ، چون باید آنها را حفظ نمایید .

راهکارهای حفظ مشتریان رستوران

  • رفتن به سر میز مشتریان ، صحبت با آنها، پرسیدن سئوالاتی که با آیا شروع نمی شوند و به یاد سپردن نام ها و چهره های آنها .
  • کارت های اظهار نظرو برگزاری نظرسنجی
  • بررسی های اینترنتی پاسخ دادن به انتقاد و تحسین حرفه ای

شناخت مشتری برای راه اندازی کافی شاپ پر مشتری

مشتری شما دارد پول خرج می کند، بنابراین انتظار دارد آرامش داشته باشد، غذا و نوشیدنی خوب بخورد، رفتار مناسب ببیند و با خاطره ای خوش رستوران را ترک کند و بار دیگر با خانواده یا خویشاوندان یا دوستان و همکاران به آنجا بیاید و بیشتر پول به جیب شما بریزد. بسیاری از رستوران داران می دانند چه کار کنند ولی فاصله حرف و عمل بسیار است. پس از اینکه در مورد مخاطبین مورد نظرتان تحقیق کردید و سیاست های بازاریابی مناسب را مشخص نمودید، نوبت به این می رسد که توجه تان را به انسان های واقعی معطوف نمایید. همانطور که پیش از ازدواج چند بار با شخص مورد نظرتان قرار می گذارید تا او را بشناسید، اینجا هم شما باید مشتریانتان را بشناسید. برای این کار، به دقت بالایی نیاز دارید.

اشکال گوناگون نقد و بررسی

نقد و بررسی حرفه ای اشکال گوناگون دارند، از یک برگ ساده کاغذی گرفته تا لوح تقدیر در یک همایش یا نمایشگاه بین المللی اساس شش گزینه در ارتباط با انتقاد منفی حرفه ای دارید :

  • آن را نشنیده بگیرید . به قول معروف : اگر نمی توانید حرف قشنگی بزنید ، اصلا چیزی نگویید .
  • بازخورد را تایید کنید اما تغییرات را بر اساس آنها انجام ندهید .
  • آن را تایید کنید و تظاهرنمایید که عمل خواهید کرد .
  • آن را تایید کنید و مشخصا عمل نمایید .
  • به درستی آن اقرار کنید و تظاهر نمایید که عمل خواهید کرد .
  • ضد حمله که در حقیقت جبهه گرفتن و نوعی لجبازی است .
  • استفاده از نظرات مثبت . در این زمینه ، تقریبا تکلیف معلوم است و باید از این نظرات در جهت بهبود شرایط و ارائه بهتر خدمات استفاده کرد تا به آرزوهای خود جامه عمل بپوشانیم .

خوب حالا هرآنچه که لازم است بدانید، در اختیار دارید . اما این فقط ده درصد کار بود و نود درصد آن بستگی به نحوه اجرای این اطلاعات در عمل می باشد . امیدواریم که به جای گوش دادن به حرف های دوستان و فامیل ، از نظرات این مقاله و افراد حرفه ای برای پیشبرد کسب و کار خود کمک بگیرید .

مهمترین مهارت مدیریت رستوران

هیچ داده ای یافت نشد

ارسال سریع

سریع بدستتان میرسد.

خرید مطمئن

با اطمینان خرید کنید.

پشتیبانی 24/7

همیشه هستیم.

پرداخت سریع

پرداخت شتابی.

محصول اورجینال

لذت خریدی مطمئن.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

WeCreativez WhatsApp Support
در رابطه با قیمت محصولات فست فود شاپ سوالی دارید؟ من میتونم پاسخگوی سوال شما باشم!
👋 سلام من سروش هستم چطور میتونم کمکت کنم؟
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من