نکات جلب مشتری دررستوران : رعایت برخی از اصول در مراحل تاسیس فست فودکمک شایانی در جذب مشتری اولیه دارد استفاده از تجهیزات رستوران، تجهیزات آشپزخانه های صنعتی ،با هزینه راه اندازی مناسب و بسیار کم از دیگر اقدامات پابر جا ماندن فست فود یا کافی شاپ و یا رستوران می باشد.
نکات جلب مشتری دررستوران
-یونیفرم کارکنان از پارچههای بهتر و زیباتر انتخاب شود.
– رفتار و برخورد با مشتری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
– کیفیت و کمیت غذا همانطوری که هست حفظ شود.
– در روزها و ساعات خلوت، رستوران برای شام یا ناهار تخفیفی قائل شود.
-رستوران به وسایلی مجهز شود که در صورت انتظار، مشتری سرگرم باشد.
– به نظافت و بهداشت بیش از گذشته توجه شود و بیش از گذشته توجه شود.
– به سرویسهای بهداشتی از نظر نظافت بهطور مرتب توجه شود.
البته در یک چنین رستورانهائی اگراز قبل میز رزرو نمایند، تعدادی میز به همین علت خالی خواهد ماند، در واقع نمیشود از این میزها چند بار استفاده نمود.
سرعت سرویس دهی
اینگونه رستورانها باید بر سرعت سرویسدهی اضافه نمایند تا مشتریان زودتر میزها را خالی کنند.
– در سبک چیدن میزها نیز باید دقت نمایند چرا که با چیدن میزها بهطور صحیح جا برای اضافه نمودن تعداد بیشتری میز و صندلی خواهند داشت.
– آشپزخانه را نیزباید به تجهیزات مدرن مجهز و در چیدمان وسایل پخت و پز دقت و توجه شود که از برداشتن قدمهای اضافی کارکنان جلوگیری شود که به سرعتدهی در سرویسدهی بیانجامد.
-کمبودن ظروف نیز یکی از عوامل کندی کار می باشد، بهطور مثال، چنانچه ظروف کم باشد گارسن باید برای استفاده مجدد، منتظر شستن و خشک کردن آنها شود.
هنگام گرفتن سفارش غذا معمولاً افراد مدتی را صرف انتخاب نوع غذا می نمایند،پس بهتر است صورت غذائی همراه با قیمت در معرض دید میهمانان قرار گیرد،یا این که نمونه غذاها و دسرها را آنطور که سرو میشود،در بشقاب و بهصورت مصنوعی در همان اتاق انتظار با درج قیمت در ویترینی قرار داد.
آماده سازی از قبل
غذاهایی که زیادتر سفارش داده میشود از قبل آماده نمایند،یا تزئین دور غذاها مثل سبزیجات و غیره را قبلاً در بشقاب بریزند.
غذاهائی که سرو آن سریع تر است در منو اضافه نمایند.مثل غذاهای که قبلاً پخته شده فقط احتیاج به کشیدن دارد.
بیشتر بخوانید
___________________________________